Wednesday, May 27, 2009

Consturction WOrker To Be

tik tok tik tok.... dah sebulan lebih berkhidmat di tempat baru. Perasaan senang & sayang langsung tidak wujud dalam diri ini. Makin hari makin malas & tawar pula. Dah puas bertafakur.. menuntut ketenangan di jiwa & minda untuk terus menghadapinya. Tapi I masih gagal lagi. Masih jauh tanganku untuk menggapai semua itu... adui.. payah nya... Tidak terasa ada friend dalam department ini.. Biasa lah semua main politik... bezanya jadi YB atau belum lagi... itu sahaja. Bosan dengan semua itu! Perlu ker ?!

Paling penting sekarang ini bercakap harus tahu bagaimana untuk berkias-kias. Kiasan yang bunyi indah tetapi perlu mempunyai suntikan maut mengena tepat pada JANTUNG si penerima. Hehehehe.. I learn from the best, my bos! Yang sial nyer ada seorang officer yang menjawat jawatan sebagai diplomat tetapi perangai macam HANJENG! Kurang ajar! Elok molek lagi mereka yang yatim piatu.... walaupun tiada mak bapa tetap berperangai manusia berakal. Memang akan kene HANJENG dengan orang juga satu hari nanti dia tuuu... biar padan muka dia.

Di sini, jangan cakap banyak... ikut sahaja peraturan "SYMP" yang memang sebati dengan owang-owang gomen.

Im thinking to QUIT govt. job & start with something new. Which yang so me... & maybe can earn more. Tapi bila fikir dalam2... bukan senang sekarang ni nak cari kerja. Bisnes?? DOn;t say it.. mana ada modal nak buka bisnes sendiri... Best juga kan kalau ada bisnes sendiri. Im the bos ! & Im the worker too! But if Bussines I choose.. what kind of services... what products I gonna sale... hmmm... what i'm good at?! Can;t figure it out at the moment....

SO business it is??? Ah... Im good as a PA actually..... Where I can find a job as a PA with big money.... hahahaha....

No comments: