Wednesday, February 4, 2009

ACCIDENT!

Sedih... semalam kereta kesayangan aku dilanggar oleh toyota vios. KEMEK! pintu belah driver, calar 1 body n 'magkat' kereta aku hancur.. sedih & tekejut. Kemalangan berlaku di simpang jalan pantai baru.. belakang TM building yg betul2 kt depan stesen minyak BHP. Aku dari Jln Bangsar, kereta tu dari Bukit Pantai. Nak kater orang tu salah.. tak berani. Sebab waktu itu hujan lebat... Aku kene langgar betul2 kat tengah jalan. Tapi yang menhairankan, takder lah aku gelabah. Aku relax jer kuar dari kereta aku.. basah kuyup pergi kat kereta pakcik tu tengok2. Nasib baik pakcik tu pun baik orangnya.. takder lah nak marah2 maki2. Bini dia jer lah yang over.. ala2 nak i/c no. lah.. itu lah ini lah, malas aku nak layan bini dia tu. Dah tak cantik, melawa stail ala2 datin pencen. Meluat! Dia boleh tak mengaku salah langgar aku. Yerlah.... maner ader pencuri mengaku dia seorang pencuri.. betul tak? hehehe... aku terus cakap pergi buat repot dan claim insurans masing2 senang cerita. Tak yah nak gaduh2. Pening juga.. aku 1st time nak claim2 insurans ni... tak tau nak buat. Nasib baik sales person naza tempat aku beli kereta ini sanggup nak tolong. Kira after sale service dia pun boleh tahan lah juga. Rasa nasib aku baik kenal dengan insan2 busines ni yang baik.. macam ejen insuran aku yang satu lagi.. hehehe... semua service baik punya.. (ups... jgn salah tafsir ayat itewww.. :p ) Malam tadi juga aku gi balai trafik KL dekat jalan bandar buat repot.
Sekarang ni aku dalam proses nak siapkan dokumen salinan nak pergi kat Kurnia Insurans buat claim. Kene pergi bengkel juga survey harga untuk repair semua benda ituu.. secure sikit kan. Harap2 semua berjalan dengan lancar.. doakan lah kay.
( Sedih tau... tapi kene gagah juga... ihikk..hikkk.hikkk.. )

1 comment:

rambomadonna said...

Yang, ada dulu polis PPW/PPG pernah kerja balai polis trafik jalan bandar. Nya tolong aku dolok time kete aku eksiden. Biar kita kerjakan makcik vios yar.