Monday, February 9, 2009

Buntu....

Bukan nak mengadu nasib... hanya menjadi tempat untuk meluahkan isi hati yang runsing atas kejadian2 melanda hidup ini tanpa henti. Hati ini mengerti hidup kita seperti roda yang berputar, adakala di atas menikmati kesenangan hidup dan adakala kita di bawah untuk menghadapi rintangan menjadi lebih matang. Tapi cepat sangat roda hidup aku berputar ke bawah semula... begini banyak kah dugaan yang perlu aku lalui? Tidak cukup matang lagi kah diri ini? Selepas satu demi satu kejadian yang menimpa aku. Aku buntu... tidak kelihatan cara memperbaikinya.................
Seminggu lalu kereta kesayangan dilanggar dan kemek, sekarang ini pula kedengaran bunyi yang kurang menyenangkan dan stereng menjadi keras. Ada lagi kah yang rosak??? Aduh... kalau rosak sahaja dengan kos rendah tidak mengapa biar susah akan diusahakan, apa yang buat aku tidak senang duduk dan sedih sekarang ini... bagaimana jika ia memerlukan kos yang besar...? Bagaimana mungkin untuk mendapatkannya..? Mungkin aku akan jual sahaja kereta aku ini... biar kembali kepada asal.. naik bas & teksi sahaja. Berjalan kaki... atau menumpang kawan2. Malu sikit tidak mengapa kan... daripada terseksa begini.
Aku pening dengan kehidupan sekarang.. tidak pernah tenteram. Ada sahaja yang datang menjengah depan pintu. "ONG" datang tak per... susah sahaja yang banyak.
I've been strungled for everything I do... is it not enough yet?! Oh fxxk!! Am I a son that "over loaded" with sin, until the punishment for me never end in my life?! I am the son of evil in my past????? Oh god, I know I am not a better son for you... I am the black duck really trying my hardest to be a SWAN.. am I given a chance? Is a question..... (please help me fill up in the blank GOD)..
Sorry guys.. if any of you read my blog today and feel this become a 'boring' and 'sad' blog. This is the only place for me to talk and talk non stop without stopping me to do so.. I don't really in mood now. Feel not to work until this mess is cleared.

5 comments:

rambomadonna said...

My friend pernah kata kadang2 ujian seperti ini yang datang bertimpa2 adalah satu cara Tuhan mengingatkan kita on HIs presence. Ye laa, bila kita senang dan gembira adakah kita ingat pesanan dan ikut suruhannya? My advice, tenangkan dulu perasan. Watever ur emotion suruh ko buat ko just listen but don't ignore. Slowly and idea will come...

Heart's Love said...

Thanks dear.. you always come-up with advice..

mohdsazali said...

beb....

relax... la bumi mana yang tidak ditimpa hujan...

ko kena tenangkan fikiran... aku rasa memang sesuai ko ada blog..... this cara you nak lepaskan tension...

n you must talk to somebody....aku kalu tension pasal keje.......aku ada seorang yang memang akan lent his ears to listen to my problem...
dia sangat memahami...

Heart's Love said...

oh zali.. bahagia ngko skrg eks... saper gerangan nyer..
ko bg aku no pon ko.. hp aku kong semua hilang..

mohdsazali said...

beb nombor aku still maintain.... 019-3910282.. ofis 03-88899104...

Aku la nie tengah kursus induksi di Akademi Audit Negara, Bandar Enstek Nilai....

minggu depan baru habis induksi